Velkommen til 3. Eiksmarka 1 sin nettside!

3. Eiksmarka 1 er en speidergruppe som holder til på Eiksmarka i Bærum, og er tilknyttet Norges KFUK-KFUM-speidere. Vi teller i dag ca 40 små og store, men ønsker nye hjertelig velkommen.

Speidergruppen vår er delt inn i 3 aldersinndelinger:

FLOKKEN

• Stifinnere (også kalt flokken) er de som går i 3. og 4. klasse
  • Stifinnerne har fellesmøte i Østerås kirke, hver onsdag fra 18:00 til 19:00
  • I flokken lærer oppdagerne å kjenne naturen og klare seg selv på et enkelt nivå

TROPPEN

• Vandrere er speidere som går i 5. til 10. klasse. Disse er delt inn i patruljer på 4-10 personer og har møtene sine i Østerås kirke
  • Noen av vandrerne er patruljefører (Peff) eller patruljeassistent (Ass) og leder patruljen på turer og møter
  • I troppen er det patruljen som er den nærmeste enheten, og gjennom denne lærer man å klare seg selv på turer og leir. Patruljen blir en sammenspleiset gjeng, og opplæring skjer gjennom ungdommer som er skikket for jobben. I patruljen vil opplevelsene stå i kø :-)

LAGET

• Rovere er unge voksne som går på videregående skole eller eldre
  • I laget finner vi mer ekstreme utfordringer som overlevelsesturer, alternative turer eller rolige avslappningsturer på lederhytta "Stallen"

I tillegg til Rovere har vi ledere for enhetene, som sammen med Roverne utgjør STABEN.

I KFUK-KFUM-speiderne ønsker vi å gi våre medlemmer et møte med kristen tro, og bidra til ansvarsbevissthet, selvstendighet, samfunnsmessig engasjement, mellomfolkelig forståelse og respekt for naturens verdi. Vi ønsker å ta på alvor at alle er skapt som hele mennesker, og det skal synes i arbeidet vårt og i verdiene vi formidler.

Vi drar ofte på tur og synes det er kjempegøy!